27ste editie 1992 - 2018

Promotie van de Beurs

Deelnemer » Promotie van de Beurs

Promotie – Publiciteit – Campagnes – Acties

Voor de meeste beursdeelnemers is het werven van leads het belangrijkste doel. Hoe meer potentiële klanten geïnteresseerd worden voor je producten en diensten, des te meer serieuze relaties een beursdeelname oplevert. Daarnaast biedt Internationaal Therapeut ook de mogelijkheid aan deelnemers concrete verkoop van producten tijdens de beursdagen te realiseren.

Promotionele acties rondom de beurs vinden plaats in een ruime periode voorafgaand aan de presentatiedagen. Deze acties dragen zorg dat uw aanwezigheid uitgebreid onder de aandacht gebracht wordt bij de potentiële bezoekersdoelgroepen. Maar ook exposanten kunnen meewerken aan diverse bekendmakingen en beursgerelateerde acties om zodoende hun bedrijf of organisatie extra “in the picture” te zetten.

Hieronder de diverse acties en campagnes die ondernomen worden door de beursorganisatie. Deelnemers worden in aanloop naar de beurs nog gedetailleerd geïnformeerd over promotionele activiteiten en hoe zij hieraan kunnen meewerken.

Bedrijfsprofiel / eigen pagina
Van iedere deelnemer wordt een bedrijfsprofiel gemaakt met bedrijfslogo. Dit profiel krijgt een separate pagina binnen de website van de beurs met een eigen plattegrond waarop de stand aangegeven staat. Deze info is op te roepen door op de betreffende deelnemer in de deelnemerslijst te klikken. Een rechtstreekse link naar deze pagina wordt aan de deelnemer toegestuurd, zodat deze gebruikt kan worden om eigen relaties in te lichten.

Ga naar inloggen om actie te ondernemen

Relatiekaarten
Deelnemers krijgen relatie-kortingskaarten toegestuurd om de eigen relaties uit te nodigen de beurs te bezoeken. In principe worden deze kaarten onbeperkt beschikbaar gesteld (vanaf september 2018). Ook kunnen relaties persoonlijk door u digitaal uitgenodigd worden – zie volgend punt “Eigen uitnodigingspagina met link”.

Ga naar inloggen om actie te ondernemen

Eigen uitnodigingspagina met link
Alle deelnemers krijgen tevens een eigen uitnodigingspagina binnen de website van de beurs om hun relaties uit te nodigen. De verwerking van de data en de afhandeling van deze uitnodigingen geschieden door de beursorganisatie in naam van de deelnemer. De deelnemer zelf heeft er verder geen werk aan.

Ga naar inloggen om actie te ondernemen

Aanbiedingen
Iedere deelnemer kan gratis participeren in het aanbiedingsprogramma van de beurs. Dit betekent dat een aanbieding van producten of diensten gepubliceerd kan worden op de website van de beurs. Deze aanbiedingen worden dan weer extra gepromoot via publicitaire trajecten rond de beurs.

Ga naar inloggen om actie te ondernemen

Beursbulletin
Ieder jaar wordt er een beurscatalogus gemaakt die gratis uitgereikt wordt aan iedere bezoeker. Dit beursbulletin wordt geproduceerd in samenwerking met Vakplatform Natuurlijke & Integrale Gezondheidszorg. Dit platform geeft ook het Vakblad Natuurlijke & Integrale Gezondheidszorg uit. Het vakblad informeert en verbindt complementair en regulier werkende therapeuten, artsen en geïnteresseerden in de natuurlijke en integrale gezondheidszorg op het gebied van onderzoek, diagnostiek, therapie en preventie.
Het beursbulletin bevat ondermeer de agenda’s van wat er op de beurs te beleven valt, inclusief deelnemersoverzichten, korte bedrijfsprofielen, lezingen en o.a. plattegronden.

Ga naar inloggen om actie te ondernemen of klik hier voor meer info.

App
Internationaal Therapeut heeft een eigen “app” voor smartphones. Via deze app worden bezoekers en overige belangstellenden op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen van de beurs, zoals deelnemers met hun profielen, aanbiedingen en ook kunnen via de app bezoekerskaarten aangevraagd worden.

Facebook
De beurs is eveneens op Facebook te vinden. Momenteel zijn er bijna 9000 likes. Facebook als online marketing instrument is een effectieve manier om de beurs te promoten. Over mogelijke samenwerkingen hierin worden deelnemers nader geïnformeerd.

Nieuwsbrieven
Internationaal Therapeut vaardigt jaarlijks enkele nieuwsbrieven uit naar haar bestand van ruim 65.000 relaties. Een van de nieuwsbrieven behelst de bekendmaking van de komende beurs en de uitnodiging deze te bezoeken. De andere nieuwsberichten naar relaties die op de hoogte gehouden willen worden van de beursontwikkelingen (90 % van dit bestand) gaan over de inhoud, de hoogtepunten en allerlei belangrijke progressies over de “wereld van natuurlijke gezondheid”.

Banners
Er kunnen verschillende banners en logo’s van de beurs gedownload worden, die gebruikt kunnen worden op websites, nieuwsbrieven en mails van de deelnemers. Dergelijke banners of logo’s kunnen op aanvraag eveneens op maat gemaakt worden.

Advertenties & overige publiciteit
Traditionele marketing wordt uiteraard effectief toegepast. Zo worden er met een ruim budget advertenties geplaatst in nagenoeg alle gedrukte (vak)media die van strategisch belang zijn op het gebied van gezondheid met het accent op “nature is my medicine”.
Tegelijkertijd worden persberichten gestuurd naar de betreffende rubrieken van alle grotere kranten, tijdschriften, webmedia en TV & radiozenders.

Platforms
Er bestaan veel platforms op het web die aandacht besteden aan natuurlijke gezondheid en die op hun beurt een groot bereik hebben. Met veel van deze platforms worden afspraken gemaakt voor het aandacht schenken aan Internationaal Therapeut en ook in hun blogs worden sommige aandachttrekkende hoogtepunten van de beurs verder tot publicatie gebracht.